preskoči na sadržaj

Osnovna škola Žnjan-Pazdigrad

Login

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

eSavjetovalište

Oglasna ploča
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 5. 2018.

Ukupno: 549109
Ovaj mjesec: 4746
Ovaj tjedan: 1473
Danas: 183
Lokalna zajednica

Vremenska prognoza

Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Školski kurikulum

E-Dnevnik

Virtualna knjižnica

SRS kutak

Upisi u srednju školu

Pretežno vedro

Memory igra

Edit CodeSchool

Prometna učilica

Safety net

Poštanski pretinac

Nataša Zvonar
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Pravila ponašanja na internetu
Autor: Nataša Zvonar, 11. 9. 2019.

Internet nije samo mreža računala, nego i velika neformalna zajednica s vlastitim kodeksom ponašanja. Pravila ponašanja na Internetu slična su onima u svakodnevnom životu pa su i na Internetu razni oblici agresivnog i uvredljivog ponašanja te povrede privatnosti neprihvatljivi.

Internetski bonton razlikuje dvije grupe smjernica za uljudnu komunikaciju:

  • pravila ponašanja u komunikaciju dvaju korisnika (e-pošta)

pravila ponašanja u komunikaciji više korisnika (društvene mreže, forumi, blogovi, web-stranice).

 

 


Internetski bonton za elektroničku poštu

 

  1. U rubrici Naslov (predmet) napiši kratak i jasan sažetak poruke koju šalješ. Dobro naslovljena poruka omogućuje primatelju lakše razvrstavanje e-pošte.
  2. Poruku uvije započni i završi pozdravom.
  3. Tekst poruke neka bude napisan jezgrovito i jasno. Ljudi često ne čitaju dugačke poruke e-pošte.
  4. Pripazi na gramatiku.
  5. Ne šalji nepotrebne privitke.
  6. Uvijek pročitaj poruku prije nego je pošalješ, ispravi eventualne greške.
  7. Ne prosljeđuj lančana pisma.
  8. Ne šalji poruke uvredljivog sadržaja.
  9. Primiš li poruku uvredljivog sadržaja, potraži pomoć osobe kojoj vjeruješ.
  10. Potpiši se na kraju poruke. Primatelj neće znati tko je poslao e-poštu ako adresa pošiljatelja glasi poput ove: vesela.mala@mail.hr
  11. šalješ li e-poštu primatelju u nekoj drugoj zemlji, sjeti se da je primatelj ljudsko biće čija kultura, jezik i smisao za humor može biti drugačiji od tvoga.
  12. Kad prvi put nekoga kontaktiraš, predstavi se i napiši kratku i jasnu poruku.
  13. E-pošta se smatra neformalnim, ležernim medijem, što znači da se korisnici e-pošte oslovljavaju u prvom licu ("ti"). Ukoliko pišeš poruku nepoznatom primatelju, uvijek izrazi poštovanje oslovljavanjem u drugom licu ("Vi").
  14. PORUKU NEMOJ PISATI SAMO VELIKIM SLOVIMA. TAKO PISAN TEKST TEŽE SE ČITA, A NA INTERNETU SE ČESTO TUMAČI KAO VIKANJE.
  15. Za izražavanje raspoloženja i osjećaja možeš koristit znak smješka, ali nemoj misliti da ćeš tim znakom poništiti uvredljivu poruku.
  16. U porukama ne piši ništa što ne bi javno izrekao.
  17. Prosljeđuješ li poruku, ne mijenjaj joj sadržaj.
  18. Ne dijeli tuđe adrese elektroničke pošte i ostale osobne podatke. 

 

 

Internetski bonton za društvene mreže i ostale servise koji omogućuju komunikaciju više korisnika

  1. Sva pravila navedena za e-poštu vrijede i u komunikaciji više korisnika.
  2. Nije dopušteno predstavljati se tuđim imenom.
  3. Sve što napišeš na društvenim mrežama je javno. 
  4. Želiš li da neka nepoznata osoba postane tvoj "mrežni prijatelj", uljudno se predstavi i obrazloži zašto to želiš.
  5. Nije primjereno dosađivati stalnim slanjem zahtjeva za prijateljstvo ili pristupanje nekoj grupi. Pošalji jedan zahtjev. Ukoliko tvoj zahtjev ne bude prihvaćen, pomiri se s tim i ne dosađuj slanjem novih.
  6. Nije prihvatljivo objavljivanje tekstova, slika ili videoisječaka neprimjerenog i uvredljivog sadržaja.

 

Više o pravilima ponašanja na internetu možete saznati na https://helpdesk.carnet.hr/Netiquette.

 




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju