preskoči na sadržaj

Osnovna škola Žnjan-Pazdigrad

Login

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

eSavjetovalište

Oglasna ploča
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 5. 2018.

Ukupno: 549113
Ovaj mjesec: 4750
Ovaj tjedan: 1477
Danas: 187
Lokalna zajednica

Vremenska prognoza

Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Školski kurikulum

E-Dnevnik

Virtualna knjižnica

SRS kutak

Upisi u srednju školu

Pretežno vedro

Memory igra

Edit CodeSchool

Prometna učilica

Safety net

Poštanski pretinac

Pretežno vedro

 

Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje odnosa u obiteljskim, školskim i  društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih vještina tako ima značajan utjecaj i na školski uspjeh te smanjuje učestalost rizičnih ponašanja i poremećaja kod djece i mladih.

Projekt Pretežno vedro od 2011. godine provodi Služba za zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s raznim instituacijama, između kojih su i škole.  Cilj projekta je upravo potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine.

Svake se godine u projekt uključuju nove institucije primjenjujući raznolik pristup u radu s mladima - film, fotografiju, raspravu, literarno stvaralaštvo, likovno izražavanje, dizajn, društvene mreže i drugo. Svaka od škola koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro zasebno kreira aktivnosti i sadržaje s pomoću kojih planira potaknuti emocionalni razvoj djece i mladih.

Što smo radili i što ćemo raditi ćemo u našoj školi raditi u okviru projekta Pretežno vedro?

  • obilježit ćemo Svjetski dan mentalnog zdravlja, Svjetski dan zdravlja te Mjesec borbe protiv ovisnosti
  • oslikali smo unutarnji zid naše škole prozorima širom otvorenim u svijet, u suradnji sa Školom likovnih umjetnosti Split - Zidovi nisu prepreke
  • sudjelovali smo kao promatrači u Učeničkom povjerenstvu 2. međuškolskog natjecanja iz emocionalne pismenosti, u OŠ Žrnovnica
  • natjecali smo se na 3.međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti i POBIJEDILI!
  • bili smo domaćini putujuće izložbe „Plakati za dušu“
  • bili smo domaćini i organizatori Dana preventive, u suradnji s NZJZ SDŽ
  • educirali smo naše razrednike za provedbu projektnih aktivnosti
  • sa mlađim učenicima igramo memory igru Pretežno vedro
  • sa starijim učenicima provodimo  interaktivne radionice na temu Abeceda osjećaja
  • na satu informatike koristimo web portal i igrati digitalnu igru Pretežno vedro
  • izražavamo naše osjećaje slikom, fotografijom, stripom, pjesmom, pisanjem
  • razvijamo kritičko mišljenje i samopoštovanje na satu razrednika
  • organiziramo 4.međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti, 13.studenog 2020.
  •  o svemu ćemo vas informirati putem naše web stranice smiley
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
“Leptir” - o depresiji kod adolescenata
Autor: Anita Dujela, 9. 1. 2019.

"Popustljiv odgoj sve češće i izraženije zastupljen u suvremenoj obtelji doveo je do neravnoteže roditeljskih dimenzija - kontrole i podrške. Dok dimenzija podrške jača, dimenzija kontrole slabi. Roditelji sve češće i sve više odrađuju sadržaje za koje su njihova djeca zrela i sposobna. Na taj način im  smanjuju kapacitete za rješavanje problema u budućnosti, čineći ih krhkijim i neotpornijima za suočavanja sa stresom. S druge strane  roditelji sve češće adolescentu bez dovoljno znanja, vještina i životnih iskustava, sa snažnim nagonima i smanjenom samokontrolom ponašanja ustupaju prostor odlučivanja, određivanja granica i oblikovanja struktura ponašanja. Mladi danas jako puno znaju o stvarima koje za njihov uzrast uopće nisu bitne, a često su i  štetne, dok ne znaju rješavati probleme i situacije primjerene svojoj dobi.  Ovo sve skupa ima za posljedicu razmaženog, ali i anksioznog i depresivnog adolescenta."

U nastavku pročitajte više i informirajte se na vrijeme.

Izvor: Nastavni zavod za javno zdravstvo SDŽ, autor: K.Čolak Jurić


Bolest s tisuću lica, bolest suvremenog društva, bolest budućnosti, prikrivena bolest, neki su od često korištenih naziva za depresiju. Oni govore o porastu njene zastupljenosti u društvu, poteškoćama u dijagnosticiranju, osobito kod mladih te odgađanju liječenja. Depresija se može odrediti kao biopsihosocijalni poremećaj raspoloženja čiji simptomi mogu doći do izražaja na misaonom, ponašajnom, afektivnom i/ili tjelesnom planu.

Mozak adolescenta nije isti mozgu odrasle osobe. On je pod značajnim utjecajem hormona koji mladu osobu potiču na uzbuđenja, avanture, istraživanja, zadovoljavanja nagona i širenja granica. S druge strane razvoj čeonog režanja odgovornog za samoregulaciju ponašanja (procjenjivanje situacija, odlučivanje što i kako nešto napraviti, planiranje aktivnosti, upravljanje emocijama i sl.) nije dovršen, što ponašanja adolescenta čini rizičnijima.

Cijeli članak pročitajte na poveznici.

U Savjetovalištu za djecu i mlade Nastavnog zavoda za javno zdravstvo roditelji i djeca lako i brzo mogu doći do potrebnih informacija ili biti uključeni u savjetodavni tretman. Moguća su telefonska savjetovanja i informiranja, savjetovanja i informiranja putem E-savjetovališta "Pitaj, ne skitaj" te savjetovanja i informiranja u prostorima savjetovališta. Ukoliko stručni suradnik procjeni da je potreban tretman moguće je zakazati termin i bez uputnice započeti savjetodavni tretman.  





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju