
Učenici osmih razreda i ove godine sudjelovali su u Danima medijske pismenosti. Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku koji se provodi svake godine u proljeće, od 2018.
Medijska pismenost jedna je od ključnih kompetencija za život i rad u digitalnome medijatiziranom svijetu koji se konstantno ubrzano razvija i mijenja, stoga je važno građane osnažiti tim vještinama i znanjem, a posebice je važno vještinama medijske pismenosti učiti djecu i mlade, jer je to najbolji način zaštite od dezinformacija, propagande, potencijalno štetnih utjecaja medijskih sadržaja, kao i zaštite privatnosti i podataka u digitalnom svijetu.
Ove godine u fokusu je osvještavanje djece i mladih o digitalnom otisku, koji stvaraju svojim aktivnostima na internetu i društvenim mrežama, te edukacija o dezinformacijama i provjeravanju informacija.
Učenici naše škole sudjelovali su u radionicama na temu dezinformacija, gdje su se prvenstveno fokusirali na pet načina provjere informacija na internetu. Svrha ovih radionica je bila da kod učenika razviju kritičko mišljenje i nauče prepoznati lažne vijesti. Kroz problemske zadatke cilj kojih je samostalna analiza stranica na internetu i provjera vjerodostojnosti pronađenih informacija, učenici su naučili kritički vrednovati informacije i izbjeći zamke dezinformacija.
Ovakvi programu su idealna prilika da učenicima približimo nešto što inače smatraju dosadnim pa su se tako problemski zadaci odnosili na književna djela. Ovogodišnja manifestacija Noć knjige s temom O životinjama i ljudima, bila je savršena komponenta koju smo uklopili u radionice.
Naši učenici su uživali u istraživanju i prisjećanju na književna djela koja su tijekom svojeg školovanja čitali. Cjelokupan program su ocijenili izuzetno korisnim pogotovo za buduće školovanje i potvrdili da proučavanje književnih djela na kreativan način može pridonijeti jačanju interesa za čitanje.