Polaskom u peti razred, događaju se mnoge promjene za naše učenike; tu su novi predmeti, novi učitelji. Kako bi se lakše prilagodili novim školskim izazovima, za učenike smo pripremili pedagoške radionice na temu komunikacije i metoda učinkovitog učenja 1.
Ako je “sve u redu” i učenici izvršavaju svoje školske zadatke, reći ćemo da su naša djeca dobra, bistra, pametna, pa čak i da nas slušaju (jer smo im mi rekli da moraju učiti). Međutim, ono što učitelji primjećuju, učenici se još muče s načinima učenja. Stoga smo kroz razne aktivnosti zajednički obradili međupredmetnu temu kurikuluma Učiti kako učiti.
Listić Koraci učinkovitog učenja
- Učenje je usvajanje novih znanja i sposobnosti koje rezultira širokom i raznolikom primjenom usvojenog u realnom životu. Pritom govorimo o kvalitetnom učenju, odnosno o učenju sa razumijevanjem koje nam omogućava da povezujemo i integriramo sadržaje. Ovakvo učenje je primjenjivo i dugoročno.
Suprotno ovome, djeca često uče napamet, a da su roditelji manje ili više svjesni toga. To znači da uče bez jasnog plana, uče sadržaje koji im nisu do kraja razumljivi (i ne traže od odraslih objašnjenje); uglavnom uče tako da prepričaju lekciju od početka do kraja. Ovakvo učenje osigurava tek reprodukciju sadržaja, bez povezivanja činjenica, uzroka i posljedica. ↩︎