« Siječanj 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Dobro došli na mrežne stranice stručno-razvojne službe!
RADNO VRIJEME:
Pedagoginja:
ponedjeljak: jutro
utorak: jutro
srijeda: poslijepodne
četvrtak: poslijepodne
petak: smjena "A"
Socijalna pedagoginja:
ponedjeljak: poslijepodne
utorak: poslijepodne
srijeda: jutro
četvrtak: jutro
Napomena: Za savjetodavni rad s roditeljima potrebna je prethodna najava.
U priloženim dokumentima možete preuzeti tekst natječaja.
Svake se godine od 15. studenog do 15. prosinca održava Mjesec borbe protiv ovisnosti. Pod pojmom „ovisnost“ najčešće mislimo na alkohol, drogu ili duhan, ali i na sad već dobro poznate ovisnosti o kockanju, računalnim igricama i internetu. To je zato što se ovisnost odnosi na fizičko i/ili psihičko stanje u kojem osoba osjeća prisilu koristiti sredstvo ovisnosti kako bi ili osjetila ugodu koju donosi to sredstvo. Tako su, osim spomenutih, moguće i ovisnost o kupovanju, klađenju, hrani (uglavnom visokokaloričnoj), lijekovima, društvenim mrežama, a u posljednje se vrijeme sve više govori o ovisnosti o vježbanju, zdravom stilu života itd.
Ovisnici o videoigrama ili klađenju (koje je rašireno i u online formatima), u trenutku naglašavanja ostajanja kod kuće i socijalnog distanciranja, susreću se s dodatnim izazovima u ionako zahtjevnom procesu odvikavanja od ponašajnih ovisnosti. Dosad smo govorili o početcima ovisnosti u adolescenciji, no nažalost, dobna se granica pomiče i na osnovnu školu, pogotovo ako ćemo govoriti o ponašajnim ovisnostima kao što su ovisnost o videoigrama ili internetu i društvenim mrežama.
Mjesec borbe protiv ovisnosti se provodi s ciljem osvještavanja javnosti o problemu ovisnosti na osobnoj, obiteljskoj i društvenoj razini i poticanja aktivnosti koje bi pomogle u rješavanju tog problema. Liječiti ovisnost je iznimno važno, ali je isplativije i korisnije, kako ekonomski, tako pogotovo imajući u vidu psihofizičku dobrobit pojedinca, raditi na prevenciji ovisnosti. Uz prevencijski rad i aktivnosti županijske Službe za mentalno zdravlje, potrebna je i aktivnost u medijskom prostoru na način da se različiti oblici ovisnosti prestanu prikazivati uobičajenima i poželjnima te povezanim uz zabavu, kako u glazbenoj, tako i u filmskoj industriji, te o načinima prevencije i suzbijanja ovisnosti, alternativnim načinima zabave i ispunjavanju slobodnog vremena te uključivanju u društveno korisne aktivnosti.
Izvor: NZJZ, Služba za mentalno zdravlje
Više pod OPŠIRNIJE!
Dana 23.listopada 2020. održano je školsko natjecanje iz emocionalne pismenosti. Nakon provedenih razrednih aktivnosti, na školskom natjecanju sudjelovalo je 13 učenika jednog razreda.
Natjecanje se odvijalo putem digitalne igre Pretežno vedro, u učionici. Zbog boljeg uvida u rad učenika, djeca nisu igrala individualno na računalu, već su frontalno slušali mentora i pratili projekciju digitalne igre na pametnoj ploči. Odgovore su zapisivali na pripremljeni listić za učenike. Za provedbu natjecanja je bio potreban 1 školski sat.
Više o pripremama i aktivnostima s učenicima možete pročitati pod Opširnije!
Igra Memory „Pretežno vedro“ na zabavan način stimulira razvoj pamćenja i koncentracije kod djece, ali i njihovo učenje prepoznavanja i imenovanja emocija. Djeca tako uče prije svega prepoznavati, imenovati i upamtiti osjećaje, ali i povezati ih u parove.
Ova igra je nastala kao ishod javnozdravstvenog projekta koji ima za cilj zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja djece u Osnovnoj školi Meje u Splitu. Pravila same igre uglavnom su poznata: otkriti što više crteža na kojima je prikazano deset različitih osjećaja, koje su djeca ilustrirala na dva načina u dvadeset parova, što prikazuje sveukupno četrdeset ilustracija.
Uz pomoć igre djeca mogu neprimjetno razvijati mnoge vještine jer je učenje kroz igru i zabavu najefikasniji način stjecanja različitih sposobnosti i znanja. Tako je i u području emocionalne pismenosti. Sram, tuga, empatija, ponos, ljubav, ljubomora, strah, osamljenost, ljutnja, ali i sreća su ugodni i neugodni osjećaji koji su opisani riječima djece. Poznato je da osjećaji imaju vrlo važnu ulogu u procesu djetetova razvoja i odrastanja. Neki od razloga koje djeca navode zbog čega vole ovu igru su: zabavna je i jednostavna, možemo i pobijediti, družiti se i razgovarati s prijateljima, uz Memory lakše pamtimo i dosjetimo se svega. Uključujući naše i tuđe osjećaje! Sretno svima u igri i igranju, malima ali i velikima!
Autori i urednici igre
Izvor: Služba za mentalno zdravlje, NZJZ SDŽ
Naši učenici pobjednici su 3. međuškolskog natjecanja iz emocionalne pismenosti, a svoju pobjedu i naslov ukupnog pobjednika za školsku godinu 2019./20. izborili su u jakoj konkurenciji svojih vršnjaka iz 21 škole Splitsko-dalmatinske županije. Ovim naslovom ujedno smo postali domaćin i suorganizator natjecanja u ovoj školskoj godini.
Natjecanje su osmislili te ga provode stručni suradnici Službe za mentalno zdravlje, Nastavnog zavoda za javno zdravstvo SDŽ, u suradnji sa školom domaćinom. Nekoliko tjedana prije samog natjecanja podsjećamo sve škole sudionike na pravila natjecanja - pod opširnije!
Svjetski dan mentalnog zdravlja nije i ne smije biti jednodnevni događaj. Trenutna svjetska pandemija koronavirusom ne ide nimalo u prilog zaštiti i unapređenju mentalnog zdravlja kako kod odraslih tako kod djece i mladih. Stoga ponovno i opet skrećemo pozornost na važnost zaštite i unapređenja mentalnog zdravlja. Djelujući kontinuirano na tom području želimo i ovom prigodom naglasiti da je prevencija najbolja i najučinkovitija terapija!
Izvor: NZJZ, dr. sc. Željko Ključević, dr. med.,spec. psihijatar; Voditelj Službe za mentalno zdravlje
Više pod opširnije!
Svi oni koji su sretno ili nesretno zaljubljeni, imaju simpatiju ili prijatelju/ prijateljici žele priopćiti nešto lijepo, ovaj put to mogu učiniti putem naše „Ljubavne pošte"!
Od ove se školske godine u našoj školi povodom Valentinova prikuplja ljubavna, ali i prijateljska pošta. Svatko tko želi s nekim podijeliti lijepe misli i osjećaje, može u narednom tjednu ostaviti pisamce u kutiji koja vas čeka u atriju škole (s oznakom “Ljubavna pošta”). Zadnji dan za ubacivanje pisama je četvrtak, 13.02.2020.
Ne zaboravite napisati ime, prezime i razred osobe kojoj šaljete pismo, jer inače vaše pismo neće moći biti dostavljeno. A hoće li pismo biti anonimno ili ne - to ovisi o vama! Pisma će na Valentinovo po razredima podijeliti školski poštari. Veselimo se vašim pismima!
T.Sapunar
Pobjedom na 3. međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti naši učenici su osvojili domaćinstvo sljedećeg natjecanja te vrijednu nagradu. Mogli smo izabrati između nekoliko „izloga“. Što nam sve treba i koja bi se nagrada najbolje uklopila u naše učionice? Gledajući oko sebe, brzo smo shvatili da ćemo teško doći do točnog odgovora. Pohađamo novu školu i imamo toliko toga. Zato su naši pobjednici odlučili jednoglasno: poklonit ćemo našu nagradu!
Nakon nekoliko tjedana planiranja i dogovora, u četvrtak, 12.prosinca 2019., našu smo nagradu zamijenili za velikodušnu donaciju Službe za mentalno zdravlje prema udruzi Sindrom Down 21. Zajedno smo posjetili Udrugu i proveli poslijepodne u druženju s najmlađim članovima. Oni su bili presladak mamac za naše superjunake; nakon samo par minuta, zajedno s Mašom, Mihaelom, Ivanom, Marinom i Marijom, naši su učenici otvorili kutije didaktičkog materijala i započeli igru.
Bilo je to jedno iznenađujuće iskustvo, darujući druge, darovali smo i sebi nešto neprocijenjivo.
Naši učenici pobjednici su 3. međuškolskog natjecanja iz emocionalne pismenosti! Svoju pobjedu i naslov ukupnog pobjednika za školsku godinu 2019./20. izborili su u jakoj konkurenciji svojih vršnjaka iz škola Splitsko-dalmatinske županije. Ovim naslovom ujedno smo postali domaćin i suorganizator natjecanja u idućoj školskoj godini.
Svoju prednost učenici su ostvarili na temelju ukupnog broja bodova na grupnoj razini natjecanja u formi društvene igre s karticama „Pretežno vedro“ te bodovima dramatizacije i zadatka u kreativnom dijelu natjecanja.
Centralni događaj obilježavanja Mjeseca borbe protiv ovisnosti 15.11 do 15.12.2019. održan je se 15.11.2019 u 9,00 h u OŠ Srinjine. Tom prigodom 3. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti okupilo je oko 250 učenika i 30 mentora iz 21 škole na području naše županije.
Više pod opširnije!
Na školskom natjecanju 9 učenika je izborilo plasman za odlazak na 3.međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti, koje će se održati 15.studenog 2019. u OŠ Srinjine. Naravno, naša skupina natjecatelja tek tada je započela prave pripreme. U narednim danima marljivo smo radili na formi društvene igre s karticama, ali još važnije na dramatizaciji zadanih situacija koje predstavljaju izazov u primjeni emocionalne pismenosti. Ne treba reći da je učenicima taj dio priprema bio najuzbudljiviji. Svakodnevno smo se družili, smijali i uvježbavali. Natjecali smo se u izboru ideja i rješenja, ali i uvažavali jedni druge.
Na koncu izabrali smo naših 7 učenika koji će za nekoliko dana predstavljati našu školu. To su Lana, Marta, Tereza, Pia, Petra, Tomislav i Roko te Luce i Krešo kao zamjene. Sretno nam!
Više pod opširnije!
Komponenta „Mogu ako hoću 1 - MAH 1“
Učenike četvrtih razreda posjetit će u petak policijski službenik. Učenike će upoznati sa zaštitnom ulogom policije te s načinima na koje se učenici mogu obratiti za pomoć.
Komponenta „Prevencija i alternativa 1 – PIA 1“
Policijski službenici za prevenciju i područni kontakt - policajac dolaze i kod učenika petih razreda, gdje će uz nazočnost nastavnika provesti program na temu „Zlouporaba droga i drugi oblici rizičnog ponašanja".Tijekom održavanja predavanja učenici sudjeluju u interaktivnim radionicama kako bi dodatno učvrstili pozitivne životne stavove i socijalno prihvatljive oblike ponašanja.
Raspored održavanja projektnih aktivnosti:
Petak, 15.11.2019.
SMJENA B | SMJENA A |
4.SAT | 4.B | 1.SAT | 5.A |
5.SAT | 4.C | 2.SAT | 4.A |
6.SAT | 5.B | 3.SAT | 5.C |
Radno mjesto: Stomatolog
Prigodom izvanučioničke nastave u Žrnovnici, naši učenici prvih razreda su posjetili i stomatološku ordinaciju. Tamo nas je dočekao naš roditelj volonter koji je za učenike pripremio kratak obilazak ambulante te je najhrabrijim učenicima poklonio i pravi stomatološki pregled. Dok su jedni neustrašivo gledali u zujalice, drugi su samo veselo promatrali svoje prijatelje na stolici koje se svi ponekad bojimo. No, da je briga o zdravlju zubi važna - to smo naučili svi!
Ovom prilikom zahvaljujemo se tati našeg učenika, gdinu. Srđanu Nedoklanu na održanom prvom dijelu radionice! Nastavak slijedi...
Polaskom djeteta u školu započinje novo razdoblje u životu cijele obitelji. Prilagodba na nove životne uvjete ovisi o psihofizičkim sposobnostima, ali i socijalnoj i emocionalnoj zrelosti djeteta te adekvatnom okruženju i potpori obitelji.
U pripremi djece za školu najvažniju ulogu imaju roditelji. Da bi vašim prvašićima prvi školski koraci bili lakši, upućujemo vas na mogućnost sudjelovanja na predavanjima koje pripremaju naši suradnici Nastavnog zavoda za javno zdravstvo.
Više pod opširnije!
Klikom na sliku pogledajte video uradak koji smo pripremi u suradnji sa Službom za mentalno zdravlje Splitsko-dalmatinske županije!
Ove školske godine uključili smo se u javnozdravstveni projekt Pretežno vedro koji afirmira teme iz područja zdravlja. U raznolikom programu Dana preventive ( 7.4.-31.5.2019.) predstavili smo ishode i aktivnosti u našoj školi. Kao najistaknutija aktivnost predstavljena je suradnja sa Školom likovnih umjetnosti Split. Uz njihovu pomoć i dizajn oslikali smo unutarnji zid naše škole prozorima širom otvorenim u svijet!
Tijekom ove godine, školski prostor postao je omiljeno mjesto druženja i susreta naših učenika. Posebnost našeg zida je trajna uspomena na prvu generaciju učenika koji su zakoračili u novootvorenu Osnovnu školu Žnjan-Pazdigrad. Bravo za naše učenike!
Više pod OPŠIRNIJE!
„Znamo da je mentalno zdravlje globalno javno dobro te treba biti dostupno uvijek i svima. Ono nije važno samo za ljude s mentalnim poteškoćama, mentalno zdravlje je opća osobina svakog čovjeka i neizostavni dio općeg zdravlja. Kao takvo je i osnovno ljudsko pravo. Projekti su svakim danom sve potrebniji obzirom na zahtjevnost i složenost interakcije psihofizickog rasta i razvoja djece i mladih u kontekstu (pre)brzih promjena i često nerealnih zahtjeva i pritisaka medija i suvremenog društva.“
Voditelj Službe za mentalno zdravlje
Željko Ključević dr.med. spec.psihijatar
U raznolikom programu Dana preventive ( 7.4.-31.5.2019.) predstavili smo sažetak projekta kroz aktivnosti u našoj školi:
Foto pod OPŠIRNIJE
Posebno se zahvaljujemo voditeljici projekta, prof.Mireli Grbić!
Jučer je za učitelje naše škole održana uvodna edukacija na temu oživljavanja i pružanja prve pomoći. Zanimljivo je da smo ovo predavanje s demostracijom pripremili u suradnji s roditeljem našeg učenika. Uvod u ciklus predavanja i neformalnu obuku proširit ćemo u budućim mjesecima, i to za sve djelatnike naše škole.
Ovim putem se zahvaljujemo mami volonteru, gđi. Divni, liječnici na Prijemu hitne pomoći, koja se rado odazvala našem pozivu i radu na projektu „I roditelji su učitelji“.
Svjesni smo toga kako se u današnjem svijetu mnogo toga promijenilo. Ne samo od obaveza, prijateljstava, već su i neke druge stvari postale vrijednije od onoga prijašnjeg. Ljudi su puno zaposleniji, nemaju mogućnosti provoditi vrijeme sa svojim bližnjima, kako bi to oni htjeli, što dovodi do smanjenja topline, radosti i ljubavi među odraslima, ali i djecom. Učenici naših razreda svjesni su kako nismo izgledom svi jednaki, ali srcem i onim što nosimo u sebi jesmo.
Djeca su najveća radost i pravi primjer sreće i ljubavi i s tim ciljem učiteljice J. Strikić i T. Ćurčija krenule se u realizaciju svoga projekta. U nastavku pogledajte prikaz dijela projekta "Male ruke, velika sreća"!
Učenici petih razreda učili su o osjećajima na radionicama projekta Pretežno vedro. Nakon druge radionice Abecede osjećaja, učenici su imali zadan domaći rad, koji im je bio dostupan na našim mrežnim stranicama. Iz njihovih radova izdvojili smo nekoliko zanimljivih razmišljanja, koje možete pročitati u nastavku.
Bravo za naše petaše!
Tijekom prosinca naši su učenici interaktivno razgledavali putujuću izložbu te su putem anketnih listića ocijenjivali prikazane radove. Izloženi plakati nastali su tijekom jednog desetljeća rada djece i mladih na projektima Službe za mentalno zdravlje, koja je i nosioc izložbe i projekta Pretežno vedro. Kroz stručni obilazak sa voditeljicama projekta u školi, učenici su prepoznali različite vrste poruka o važnosti očuvanja zdravlja, ali i potrebu prepoznavanja osnovnih psiholoških potreba. Mlađi učenici su uglavnom radije odabirali plakate koji simboliziraju potrebe ranog djetinjstva, a to su sigurnost i pripadanje te optimizam i radost. Stariji učenici su uglavnom birali plakate koje su povezivali s odrastanjem i osamostaljivanjem.
Nakon obrade svih prikupljenih listića, dobili smo i ukupni poredak odabira učenika OŠ Žnjan-Pazdigrad te proglašavamo prva tri mjesta u tom poretku:
3.mjesto: Svijet se mijenja
2.mjesto: Jedan povezan svijet
1.mjesto: ZAGRLI ŽIVOT!
Na kraju, možemo samo potvrditi ono što znamo kroz iskustva rada s djecom; djeca donose radost i optimizam te ih, uz pomoć odraslih, uvijek radije biraju ispred negativnih i mračnih poruka. Budimo našim učenicima oslonac i podrška te zajedno...Zagrlimo život!
"Popustljiv odgoj sve češće i izraženije zastupljen u suvremenoj obtelji doveo je do neravnoteže roditeljskih dimenzija - kontrole i podrške. Dok dimenzija podrške jača, dimenzija kontrole slabi. Roditelji sve češće i sve više odrađuju sadržaje za koje su njihova djeca zrela i sposobna. Na taj način im smanjuju kapacitete za rješavanje problema u budućnosti, čineći ih krhkijim i neotpornijima za suočavanja sa stresom. S druge strane roditelji sve češće adolescentu bez dovoljno znanja, vještina i životnih iskustava, sa snažnim nagonima i smanjenom samokontrolom ponašanja ustupaju prostor odlučivanja, određivanja granica i oblikovanja struktura ponašanja. Mladi danas jako puno znaju o stvarima koje za njihov uzrast uopće nisu bitne, a često su i štetne, dok ne znaju rješavati probleme i situacije primjerene svojoj dobi. Ovo sve skupa ima za posljedicu razmaženog, ali i anksioznog i depresivnog adolescenta."
U nastavku pročitajte više i informirajte se na vrijeme.
Izvor: Nastavni zavod za javno zdravstvo SDŽ, autor: K.Čolak Jurić
Dragi učenici i roditelji, u duhu blagdanskog darivanja pozivamo vas da se uključite u akciju prikupljanja poklona za djecu Malog doma. Već vam je poznato da je Mali dom sretno mjesto u srcu Afrike. Dom je to za nezbrinutu djecu o kojoj brinu volonteri uz pomoć dobrih ljudi diljem svijeta. Hrvatske misije nerijetko su vodeće ruke za akcije i projekte kojima ne samo da pomažemo drugima, već učimo i poučavamo našu djecu o vrijednostima solidarnosti i zajedništva u borbi protiv siromaštva.
Stoga pripremite i vi nešto lijepo za Mali dom. Djeci je najpotrebnija dobro očuvana obuća, odjeća i školski pribor, a pomoći će i poneki slatkiš. Važno je naglasiti da je i mali znak pažnje nekome čitav svijet. Zato vas očekujemo u narednim danima i unaprijed se zahvaljujemo na vašim doprinosima. Asante!
Više o Malom domu na poveznici.
Društvena igra "Pretežno vedro" izrađena je u Školi za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split, a 2018.g. dobila je i svoj digitalni oblik. Naši učenici u školi nerijetko zaigraju ovu društvenu igru, a učenici koji su prvi savladali pravila igre u svojim su razredima bili voditelji on-line igre.
U današnjem svijetu brzih promjena i stalne potrebe prilagodbe trebamo voditi računa o svom mentalnom zdravlju. Kroz 150 zanimljivih pitanja ove igre dobro ćete se zabaviti, ali i naučiti nešto novo pa je preporučujemo i starijima. Životna škola ne poznaje granice!
Hajduk u srcu ide dalje. U 2.b ugostili smo roditelja volontera, našeg poznatog nogometaša, nekadašnjeg Hajdukovca i hrvatskog nogometnog repezentativca, Milana Rapaića. U konferencijskom kutku novinari Lovre i Marta postavili su mu pitanja o sportskim uspjesima, saznali smo voli li više Messija ili Ronalda, te što je najvažnije da bismo postigli uspjeh u sportu. I ostali su se učenici priključili brojnim pitanjima o privatnom životu i profesionalnim uspjesima. Nakon intervjua otišli smo u dvoranu na nogometni trening koji je završio utakmicom. Momčadi su bile izjednačene, te je rezultat, unatoč izvrsnim intervencijama Mešina, Nedoklana, Mihanovića i Bralića bio 0:0.
U nastavku pročitajte intervju 2.b!
Projekti: Hajduk u srcu, I roditelji su učitelji
U tjednu obilježavanja stradanja Vukovara nametnula su se važna povijesna pitanja i istina o Domovinskom ratu kojeg ne smijemo zaboraviti. Jednako tako naša djeca imaju pitanja o današnjem vremenu, o sigurnosti i očuvanju mira u našoj domovini, ali i u svijetu. Iako je rat prošao, danas našu domovinu čuvaju ljudi koji su svoj profesionalni život posvetili Hrvatskoj vojsci. U razdoblju mira njihov zadatak je jednako važan, a što sve radi jedan profesionalni vojnik učenici 7.b razreda doznat će sutra, 21.studenog 2018.g, 6.školski sat. Tada nam, u sklopu projekta „I roditelji su učenici“, u školu kao učitelj dolazi roditelj, g. Petar Buljan.
Više pod opširnije.
Središnji događaj Mjeseca borbe protiv ovisnosti je 2.međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti na županijskoj razini, a koje se održalo u OŠ Žrnovnici u petak, 16.11.2018.g. Naša škola je, uz OŠ Vis, na natjecanju sudjelovala kao škola promatrač te smo bili sastavni dio Stručnog i Učeničkog povjerenstva.
14 predstavnika škola iz SD županije sudjelovalo je na ovom jedinstvenom događaju. Više od 1500 učenika i njihovih mentora izabralo je predstavnike na razini škole za završno natjecanje već tijekom mjeseca listopada. Natjecanje se događalo na grupnoj i pojedinačnoj razini. Timovi škola natjecali su u kviz igri Pretežno vedro koja uključuje raznolika znanja i vještine komunikacije. U kreativnom dijelu natjecanja timovi su dramskim izričajem pokušali riješiti svakodnevene školske i/ili životne poteškoće kao što su rizična ponašanje, ovisnost, nasilje i/ili stres. Uz nadzor stručnog i učeničkog povjerenstva pratila se i bodovala provedba i rezultati. Ovo iskustvo je osobito korisno za naše učenike koji su evaluirali izvedbe škola te su se odlično snašli u toj ulozi. U konačnici smo dobili pobjednike na školskoj i individualnoj razini; škola pobjednik je OŠ Srinjine, a individualna pobjednica dolazi iz OŠ Kamešnica! U nastavku pogledajte fotografije.
Posebno pohvaljujemo naše učenike koji su bili dio Učeničkog povjerenstva: Karla, Krešimir, Jerko, Dharma i Luka
U tjednu obilježavanja Dana mentalnog zdravlja učenici petih razreda su radili na radionicama „Učenjem do uspjeha“. I sami su odmah prepoznali povezanost dobrog i lošeg raspoloženja s osjećajem uspjeha u školi. Važno je pritom reći da se uspjeh ne odnosi samo na brojčanu ocjenu, već na ukupnu sliku o sebi koju učenici grade na temelju osjećaja postignuća i prihvaćenosti u grupi. Ni jedan učenik ne želi ostaviti loš dojam pred vršnjacima, kako u druženju, tako i u iskazivanju svojih znanja i vještina. Zato je jako važno učiti kako učiti, učiti s razumijevanjem i pomalo otkrivati radost učenja.
Radionice su se sastojale od nekoliko vježbica, vođenog razgovora te spoznajnog dijela u kojem smo učili korake učinkovitog učenja. U grupnom radu učenici su se „dosjećali“ važnih preduvjeta za dobro učenje, a kako nam ne bi bilo „dosadno“, metodom oluje ideja učenici su navodili svoje asocijacije na pojam učenja. Bilo je, dakako, smiješnih ideja, a jednako tako su učenici bili slobodni u evaluaciji radionice i radnih listića koje su rješavali - ocijenili su ih od 1 do 5+!
Nastavak pod opširnije...
Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje odnosa u obiteljskim, školskim i društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih vještina tako ima značajan utjecaj i na školski uspjeh te smanjuje učestalost rizičnih ponašanja i poremećaja kod djece i mladih.
Projekt Pretežno vedro od 2011. godine provodi Služba za zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s raznim instituacijama, između kojih su i škole. Cilj projekta je upravo potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine.
Svake se godine u projekt uključuju nove institucije primjenjujući raznolik pristup u radu s mladima - film, fotografiju, raspravu, literarno stvaralaštvo, likovno izražavanje, dizajn, društvene mreže i drugo. Svaka od škola koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro zasebno kreira aktivnosti i sadržaje s pomoću kojih planira potaknuti emocionalni razvoj djece i mladih.
Što ćemo u našoj školi raditi u okviru projekta Pretežno vedro - pogledajte na poveznici projekta. Dobro došli u Pretežno vedro!
Projekt „I roditelji su učitelji“ ide dalje. U mjesecu obilježavanja zahvalnosti za kruh i plodove zemlje bilo je korisno upoznati najvažnije zanimanje na svijetu. Pogađate, radi se o radnom mjestu mame i domaćice! U ovoj ulozi u 3.c razredu je bila mama Nada koja je tu srijedu bila i učiteljica. Djeca su bila iznenađena i začuđena kad su, umjesto svoje učiteljice, vidjeli „Lucinu mamu“! Krenuli su s pitanjima, a onda pitanjima nije bilo kraja. Mama Nada s djecom je učila, razgovarala, čak i pekla kolače. Bio je to zanimljiv, ali i poučan dan, u kojem smo se prisjetili da nas ponekad najbolje uče naši roditelji!
Hvala mami Nadi!
Polaskom djece u školu podrazumijeva se da djeca idu u školu da bi učila. Zadaća je učitelja da djecu poučavaju, a na djeci je da uče, kako u školi, tako i kod kuće. Ako je “sve u redu” i djeca izvršavaju svoje školske zadatke, reći ćemo da su naša djeca dobra, bistra, pametna, pa čak i da nas slušaju (jer smo im mi rekli da moraju učiti). Međutim, spominjući učenje, roditelji vrlo često ne razmišljaju što je to zapravo učenje. Ovo je prva pogreška koju radimo mi odrasli, a ne djeca!
Što je učenje, kako djeca uče i koje su to učinkovite metode učenja, pročitajte u listiću za roditelje na poveznici.
Svjetski dan mentalnog zdravlja obilježava se 10. listopada, s ciljem podizanja svijesti o problemima mentalnog zdravlja i poticanja na ulaganje u sustav podrške. Tema ovogodišnjeg obilježavanja dana mentalnog zdravlja po Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji (WHO) stavlja naglasak na mlade ljude u svijetu stalnih promjena. U suradnji s Nastavnim zavodom za javno zdravstvo SDŽ, prigodni plakat izradile su učenice naše škole: Tonia, Nina, Karla, Ana i Vivijen.
Adolescencija i rana odrasla dob razdoblja su mnogih promjena za mlade. Smatra se kako navedeno razdoblje može biti izvor stresa i tjeskobe koje, ako se ne prepoznaju i tretiraju na vrijeme, mogu dovesti do mentalnih bolesti u kasnijoj dobi života. Više na poveznici.
Vezano za ovaj prigodni datum, pedagoginja će sljedeći tjedan održati radionice s učenicima petih razreda na temu "Učenjem do uspjeha".
Ovogodišnji školski projekt "I roditelji su učitelji" smo započeli predavanjem roditelja koji se bavi znanošću. Tako je svoje viđenje svemira učenicima 4. i 8. razreda ispričao g.Ivica Puljak. Na učenicima zanimljiv način, roditelj predavač je pričao o zvijezdama i atomima, te raznim zanimljivostima iz svemira.